مشارکت در عرصه های فرهنگی و ساخت مساجد مصداق بارز جهاد در راه خداست

حجت الاسلام ابوترابی فرد:

مشارکت در عرصه های فرهنگی و ساخت مساجد مصداق بارز جهاد در راه خداست

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت و حضور در عرصه های فرهنگی، ساختن و آباد کردن مساجد از مصداق های بارز جهاد در راه خداوند متعال است.

حجت الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی فرد، عصر یکشنبه در آیین بهره برداری از شبستان امامزاده سیدمحمد (ع) مراغه افزود: اکنون ایمان قلبی مردم ایران، اسلام و فرهنگ ایرانی را به هم گره زده و در سایه مجاهدت در این مسیر، موفقیت های زیادی برای انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: اکنون دشمنان اسلام، ایران را با رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب، اقتدار ملت و وحدت مردم مشاهده می کنند و این امر نشان دهنده قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد، شناسنامه خطه آذربایجان را ولایت مداری و نام آوری برای دفاع از ولایت و دین خواند و ادامه داد: آذری زبان ها در جهان به عنوان یک ایرانی مسلمان و سرسخت ترین اشخاص در دفاع از ولایت شناخته می شوند.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: مراغه به عنوان شهری فرهنگی و مذهبی در کشور شناخته می شود و سوابق تاریخی این شهر دلالت بر این ادعا است.

مهدی دواتگری، افزود: تاسیس بزرگترین رصدخانه جهان قبل از اختراع تلسکوپ و تربیت دانشمندانی مانند علامه فخررازی در مراغه و تعداد زیادی شخصت علمی و فرهنگی از جمله عبدالقادر مراغی و اوحدی از جمله نشانه های بارز فرهنگی این شهرستان در سالیان گذشته است.

وی با اشاره به اینکه مردم مراغه در دوستداری اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در کشور شهرت عام و خاص دارند، اظهار کرد: وجود 200هیات حسینی در این شهرستان گواهی بر این ادعاست.

امام جمعه مراغه نیز در این آیین گفت: از نشانه های بارز فرهنگی و مذهبی مراغه، موقوفه بودن حدود یک سوم از املاک این شهرستان و داشتن رتبه سوم کشوری از نظر شهرت عزاداری پس از اردبیل و زنجان است.

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: بیشتر موقوفه های این شهرستان به نیت اطعام و اکرام فقرا و ایتام وقف شده و بیشتر این نیت ها در ماه های محرم و صفر است.

مرمت و بازسازی شبستان امامزاده سیدمحمد (ع) مراغه در مدت شش ماه با صرف سه میلیارد و 200 میلیون ریال اجرا شده که با حضور نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

این امامزاده از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) بوده و صحن آن با 450 متر مربع زیربنا دارای ظرفیت یک هزار و 500 نمازگزار است.

امامزاده های سیدابراهیم (ع)، سیدمحمد (ع)، بی بی هاجر (س) علی آباد و شهیدین از بقاع مبترکه و امامزاده های شاخص این شهرستان است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در سفر به مراغه همچنین در جلسه شورای اداری، همایش روشنگری تحولات منطقه و مسایل روز از نگاه خانه ملت در دانشگاه آزاد اسلامی، تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش و افتتاح خیابان یادگاران این شهرستان شرکت و سخنرانی کرد.

منبع : ایرنا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 14 ارديبهشت 1394برچسب:, | 11:22 | نويسنده : شهروند مراغه ای |